YouTube стана омилената веб алатка на македонските медиуми, но зошто го игнорираат Twitter?

Доколку ги следевте насилните протести на две групи демонстранти против и за именувањето на Талат Џафери за министер за одбрана кои се случија во петокот, односно саботата, тогаш големи се шансите да сте ги гледале немирите преку YouTube видео. Покрај политичките препукувања, протестите беа најсериозните вести викендов, и секој медиум, традиционален или на веб, се обиде брзо да го пренесе хаосот, тепачките со полицијата и палењето на автобусот. Но, никој не го пренесуваше протестот како што тоа го правеа онлајн изданијата и веб медиумите кои го искористија YouTubе во потрага по видеа снимени од мобилните на новинарите или очевидците кои се наоѓаа на местото на протестите.

(видео од Novatv.mk)
[youtube]S3_9yEr83T0[/youtube]

Во моментов кредибилитетот на македонските медиуми е под политички притисок, па уредуваните и добро спакувани телевизиски или печатени вести често може да се претворат во спинувана политичка пропаганда. Затоа е за поздравување да се види дека македонските медиуми користат веб сервиси за да ги пренесат настаните, бидејќи овие веб алатки и паметните телефони им даваат предност да ги претстават реалните слики пред граѓаните. Вака суровото и аматерско видео на YouTube ни дава одлична шанса да видиме што навистина се случува – веднаш и на лице место.

(видео од Libertas.mk)[youtube]j-zvNfnY2To[/youtube]

Но, тоа што фали да се биде модерен медиум е интеракцијата со публиката. Пренесување на настаните е само еден дел од работата на медиумите. Вториот дел е анализа и пренесување на мислења и реакции. Традиционално во уредуваните и спакуваните вести се користат изјави од политичари, експерти, и секако анкета со граѓаните, иако во вакви насилни протести нема простор за анкети. Но, затоа се тука друштвените мрежи на кои интеракција со публиката може лесно да биде динамична и продуктивна.

Македонските медиуми често го преферираат Facebook за мислења од граѓаните или да пренесат статус од политичар или јавна личност. Но Facebook не е дизајниран за да биде извор за вести, туку место за дружба помеѓу пријателите.

Eдна од најактивните македонски онлајн заедници се наоѓа на Twitter. Tаа заедница е заинтересирана за вестите, дури 70 отсто ја користат друштвената мрежа како извор на информации, и се состои од 20 отсто експерти, според истражувањето на Никола Спасов од Рејтинг. За жал, ниту еден медиум не се обиде да ја искористи таа разновидна заедница за да го дешифрира значењето на протестите, и да го демистифицира погрешното мислење дека стотината хулигани што лудуваат, било албански или македонски, се вистинските преставници на двете етнички заедници.

Eве пример како CNN го користи Twitter уште во 2009-та година. Mожеби е време и македонските медиуми да му обрнат поголемо внимание.

[youtube]Ag8p-EKThpE[/youtube]

Стани премиум член и доби пристап до сите содржини, специјален попуст на над 2.200 производи во ИТ маркет, верификуван профил и можност за огласување на ИТ Огласник. Плус ќе го поддржиш медиумот кој го градиме цели 16 години!

basic

членство

42 ден./мес

зачлени се

1337

членство

125 ден./мес

зачлени се
* плаќањето е на годишно ниво

Доколку веќе имаш премиум членство, најави се тука.

Добивај известувања
Извести ме за
guest
3 Коментари
Најнови
Најстари Со највеќе гласови
Inline Feedbacks
View all comments
ddd
ddd
11 years ago

toa e isto kako film so zanr komedija kade amerikancite se smeat na sosema razlicni smeski od onie na koi nie se smeeme. CNN mozebi ima del od twiter i na toj nacin go reklamira no tesko da se probie – ne e funkcionalen kako fejsbuk.

Bibs
Bibs
11 years ago

Не им одговара тоа што се кажува на Твитер ;-)

Чипс
Чипс
11 years ago
Reply to  Bibs

за последниве збиднувања тоа што се кажува на твитер не е од лице место на настаните, туку од удобната фотеља по дома или мобилниот во некој кафич. Освен ако намерно ја пропушташ поентата и ги глобализираш настаните за некои други цели… за да го користат новинарите твитерот како извор, прво треба тој извор да биде користен од учесниците во некое случување т.е. да се информира јавноста преку него. Или треба досетливи твитови и лично мислење на некои си поединци да се пренесуваат?