Empyreal, развиена од Silent Games и објавена од Secret Mode, е амбициозна акциона RPG игра која ве префрлува во далечен агол на галаксијата. Објавена на 8 мај 2025 година за PC, PlayStation 5 и Xbox Series X/S, играта се фокусира на откривањето на колосален Монолит на неистражена планета, изграден од изгубена цивилизација. Ако сте љубител на акционите RPG кои нудат длабоки системи, предизвикувачка борба и уникатни механики за истражување, тогаш Empyreal е наслов кој би можел да го заслужи вашето внимание, барем на пократки стази. Оваа игра ве поканува на научно-фантастична авантура во срцето на мистериозен Монолит, ветувајќи искуство кое ќе ги тестира вашите вештини и стратешко размислување.

Колосално истражување и битки
Секое од трите основни оружја во играта овозможува уникатен стил на игра со сопствен сет на основни потези. Empyreal ги комбинира традиционалните RPG елементи со борба, барајќи од вас да користите и вештина и прецизност. За успешно совладување на битките, клучно е прецизното темпирање на нападите, одбивањата, парирањата, а многу способности добиваат дополнителни ефекти кога се изведени со совршено темпирање. Додека напредувате, постојано ќе откривате нова, моќна опрема, ќе ги прилагодувате статистиките на вашиот лик преку детален систем за модификација и ќе го усовршувате вашиот личен борбен пристап.

Сепак, борбениот систем предизвика различни реакции кај играчите. Иако се стреми да понуди длабочина слична на souls игрите со механики како блокирање, избегнување и напаѓање, дел од играчи го сметаат системот за фрустрирачки и неисполнителен. Една од главните критики е отсуството на систем за рачно фокусирање на метата, што понекогаш доведува до погрешно избирање непријатели. Ова често резултира со проблематични ситуации, особено кога се соочувате со повеќе непријатели истовремено. Дополнително, непријателите честопати остануваат надвор од видното поле, оставајќи ве да сте ранливи на силни напади кои можат да ве зашеметат или да предизвикаат елементарни ефекти. Употребата на специјални напади, исто така, може да го остави играчот заклучен во анимација, правејќи го лесна цел за непријателските удари.

Empyreal нуди изобилство од можности за развој на вашиот лик. Играта располага со десетици различни способности со широк спектар на ефекти, кои вклучуваат нанесување штета, одбрана, лекување, подобрени опции за движење и други корисни функции. Нови способности се отклучуваат како што напредувате низ играта, а многу од најмоќните се вешто скриени или достапни само по завршување на подолги потраги, што поттикнува потемелно истражување.
Секој член на експедицискиот тим во Empyreal има своја лична мисија. Овие потраги се сложено дизајнирани и имаат повеќе можни исходи, кои зависат од вашите избори. Внимавањето на овие членови и помагањето во нивните мисии може да донесе добри награди. Но, изведбата со одредени NPC ликови понекогаш знае да биде неквалитетно реализирана, оставајќи незадоволителен впечаток.
Една од најважните и најуникатни карактеристики на Empyreal е системот поврзан со картограми. Овие древни артефакти функционираат како нацрти кои одредуваат различни аспекти што ќе ги сретнете во секое ниво на монолитот. Тие влијаат на сè – од видот на непријателите, пленот што ќе го најдете, бројот на достапни животи, до елементарните отпорности кои ќе ви бидат потребни. Сите овие елементи се случајно генерираат врз основа на атрибутите на картограмот што го користите за пристап до нивото, со што секое истражување на Монолитот е различно. И покрај овие процедурално влијателни елементи, самите нивоа се рачно дизајнирани, а играта активно го наградува истражувањето, поттикнувајќи ве да откриваат скриени детали, кратенки и тајни. Секој картограм исто така води до финален бос, при што избраниот картограм ја дефинира листата на плен поврзан со самиот бос, како и шансата за добивање специфични предмети.

Визуелно, играта е пристојна, иако не достигнува највисоки стандарди според денешните критериуми. Аудио дизајнот е прифатлив, при што особено се истакнуваат дизајнот на звукот и гласовната глума. Сепак, перформансите и оптимизацијата на играта може да варираат и да бидат помалку идеални во зависност од хардверската конфигурација на играчот.
Иако играта силно го поттикнува истражувањето, играчите често се соочуваат со фрустрации поради заглавување во околината. Како дополнителен проблем, централниот хаб – базата на експедицијата – делува прилично безживотно. Ова се должи првенствено на минималното движење, речиси непостоечките анимации на NPC ликовите и недостатокот на амбиентални звуци или музика што би го оживеале просторот. Многу играчи исто така изразија желба за подобар систем за водење низ мисиите.

Empyreal е амбициозен проект од Silent Games кој се обидува да понуди комплексно RPG искуство со иновативни идеи како системот на картограми и длабоки можности за прилагодување на ликот. Приказната за истражување на антички монолит и откривање тајни кои би можеле да го променат разбирањето на човештвото е интригантна. Наградувачкото истражување и дарежливиот систем за плен се дефинитивно силни страни на играта. Сепак, играта се соочува со значителни предизвици, особено во борбениот систем. Иако има потенцијал, системот може да биде фрустрирачки поради недостатокот на клучни елементи како рачното заклучување на метата и проблеми со анимациите. Техничките перформанси и одредени дизајнерски одлуки поврзани со светот на играта и насоките за мисиите исто така се посочени како области кои бараат подобрување. Генерално, Empyreal нуди многу содржина и интересни механики, но дали тие се доволни да ги надминат недостатоците, останува на вас да одлучите. Играта доби мешани рецензии, што сугерира дека додека одредени аспекти се високо ценети, други може да го попречат целокупното уживање.