Веќе навлеговме во 2025-та година, a технологијата е насекаде околу нас и е интегрирана во нашите животи. Но, пред десет години, технолошкиот свет беше многу поинаков. Паметните телефони се користеа, но нивните способности беа доста поедноставни од денешните. Паметните домови беа речиси научна фантастика, а никој не зборуваше ниту за вештачката интелигенција.
Паметни телефони
Во 2015-та година, Apple и Samsung доминираа на пазарот на паметни телефони со револуционерни уреди. iPhone 6s и 6s Plus го претставија 3D Touch, моќниот A9 чип и камерата од 12MP способна за 4K видео, додека Galaxy S6 и S6 Edge на Samsung ги воодушевија корисниците со нивните закосените Super AMOLED дисплеи и премиум дизајни од стакло и метал.
Сега во 2025-та година, а денешните паметни телефони се трансформираа. iPhone 16 Pro Max има конструкција од титаниум, камери за зумирање на перископ и чип A19. Додека пак, Galaxy Z Fold 7 на Samsung може да се пофали со екрани на преклопување и камери од 200 MP. Со складирање до 1 TB, напредни дисплеи и одлична интеграција на вештачката интелигенција, современите паметни телефони прикажуваат деценија на брзи иновации изградени врз темелите на оние од пред 10 години.
Социјални медиуми
Во 2015 година, социјалните медиуми веќе се користеа на големо, но сепак значително се разликуваа од она што се денес.
Доминираа платформите како Facebook, Instagram и Twitter, при што Facebook беше водечки во активни корисници, а Instagram добиваше популарност поради својот визуелно-центричен пристап. Snapchat воведе содржина од типот на Stories, функција која брзо стана хит меѓу помладите корисници. Додека пак, YouTube продолжи да расте како центар за креаторите на видео содржини.
Многу интеренсно е што TikTok, најпопуларната социјална мрежа денес не беше ниту лансирана во 2015.
Во 2025-та година, социјалните медиуми станаа централен аспект на секојдневниот живот и култура. Тие веќе ја интегрираа вештачката интелигенција и технологијата на проширена реалност (AR) за извонредни искуства.
Платформите како Meta’s Horizon Worlds нудат виртуелни простори за интеракција. Во делот на популарноста, TikTok со своите кратки видео содржини е предводник, а веќе и вештачката интелигенција е интегрирана во платформата.
Преку интегрирани функции за купување и виртуелни излози, маркетингот и продажбата никогаш немале поголем простор на социјалните платформи.
Водечките три социјални платформи во 2015-та беа Facebook, Instagram и Twitter. Денес во 2025-та, TikTok е предводникот пред социјалните платформи на Meta (Facebook и Instagram) и Youtube. Значително да се напомене во овој дел е и падот на популарноста на Twitter по превземањето од страна на Илон Маск.
Во споредба со 2015-та година, социјалните платформи се префрлија од фокус на поврзување во повеќеслоен екосистем за забава, купување и извонредна интеракција.
Паметни домови
Во 2015 година, се појави автоматизација на паметни домови, при што уредите како Amazon Echo воведоа гласовна контрола и термостатите Nest што ја оптимизираа употребата на енергија.
Паметните светилки Philips Hue и SmartThings хабовите нудеа основна контрола преку апликациите, но системите немаа интероперабилност и беа скапи.
До 2025 година, паметните домови се интелигентни, адаптивни екосистеми. Хабовите за вештачка интелигенција како Alexa и Google Assistant беспрекорно управуваат со меѓусебно поврзаните уреди, додека универзалните стандарди како Matter обезбедуваат компатибилност.
Во споредба со 2015 година, паметните домови во 2025 година преминаа од основни уреди кон целосно интегрирани екосистеми со вештачка интелигенција, кои ги предвидуваат потребите на корисниците и ја подобруваат одржливоста.
Вештачка интелигенција
Во 2015-та година, вештачката интелигенција беше во раните фази на мејнстрим усвојувањето. Тогаш таа беше интегрирана во виртуелните асистенти како Siri на Apple, Google Now и Cortana на Microsoft.
Овие системи за вештачка интелигенција се фокусираа на основни задачи како поставување потсетници, одговарање на едноставни прашања и обезбедување ажурирања за времето.
Во технолошката индустрија, вештачката интелигенција напредуваше преку машинско учење, со откритија во препознавањето на слики, обработката на природниот јазик и алгоритмите за препораки.
Компаниите како Google и Facebook почнаа да користат вештачка интелигенција за подобрување на пребарувачите, персонализирање на содржината и оптимизирање на рекламирањето. Сепак, способностите на вештачката интелигенција сè уште беа релативно мали, а апликациите беа ограничени во споредба со денес.
Денес во 2025-та година, вештачката интелигенција е најакутелна тема и полека станува дел од секојдневниот живот и глобалните индустрии.
Денешната вештачка интелигенција е интегрирана секаде, од самоуправувачки автомобили и напредна здравствена дијагностика до хиперперсонализирани виртуелни асистенти и креативни алатки способни да генерираат уметност, музика и цели напишани дела.
Големите јазични модели како ChatGPT, Gemini и Copilot на Microsoft можат да симулираат човечки разговори, додека системите за вештачка интелигенција анализираат огромни количини на податоци во реално време за да донесат релевантни одлуки.
Во споредба со 2015-та година, вештачката интелигенција се префрли од позадинска технологија во технологија со која луѓето имаат директна интеракција секојдневно.