Google прослави 25 години пребарување

Доколку сте од поновите генерации, претпоставувам дека воопшто не сте размислиле како изгледал светот пред можноста да се “гугла” сѐ и сешто. Google годинава го слави својот 25-ти роденден како интернет пребарувач. Во текот на овие 25 години, Google стана составен дел од нашите животи и секојдневните активности. Пребарувањето на Google е присутно речиси секаде и тивко го поддржува секој проблем, дебата и љубопитност. 

Големото влијание на Google честопати останува незабележливо, а првичната цел на Google беше да ги организира информациите во светот. Изминативе 25 години значителен дел од глобалните податоци беа структурирани на начин што би овозможил подобро рангирање на Google. 

Практично, сè на што ќе наидете на интернет (веб-страници, написи и слично) е направено за да биде лесно разбирливо од Google. Во некои случаи, интернетот стана попристапен за пребарувачите отколку за човечките корисници. 

Значајни моменти кои што го одбележаа ова 25 годишно патување на Google 

1998: Создавање на пребарувачот Google. 

Во септември 1998 година, Лери Пејџ и Сергеј Брин, студенти на докторски студии на Универзитетот Стенфорд, го создадоа пребарувачот Google. Првично замислен како истражувачки проект, Google имаше за цел да испорача релевантни резултати од пребарувањето преку математички алгоритам. 

Алгоритмот, наречен PageRank, ги испитуваше врските помеѓу поединечните веб-страници со анализа на нивните вкрстени референци, ефикасно одредувајќи го нивното значење. Терминот „Google“ намерно погрешно пишува „googol“, што претставува многу голем број – 1 проследен со сто нули (10^100). 

2000: Google реклами

Во 2000-та, воведен е Google AdWords, дозволувајќи им на бизнисите да се рекламираат на платформата. 

2001: Google слики

Џенифер Лопез со својот Версаче фустан направи бум на Греми наградите во 2000-та година, претворајќи го во моментална модна сензација. Овој иконски момент, исто така, го поттикна најбројното пребарување на Google во тоа време. Сепак, ограничувањата на резултатите од пребарувањето кои се претставени како едноставна листа на сини врски го направија предизвик за корисниците брзо да ја пронајдат саканата слика. Овој настан доведе до создавање на Google слики. 

2002: Google вести

Во 2002 година, Google одговори на предизвиците со кои се соочија луѓето при наоѓање навремени информации за време на трагичните настани од 11-ти септември 2001 година, со воведување на Google вести. Платформата обезбеди врски до разновидна низа извори за која било дадена приказна, задоволувајќи ја побарувачката за вести во реално време. 

2004: Google автоматско комплетирање 

Автоматско комплетирање на барањето е функција која првпат беше лансирана како „Google сугестија“ и која автоматски предвидува прашања во лентата за пребарување кога корисниците почнуваат да пишуваат. Денес, во просек, автоматското комплетирање го намалува пишувањето за 25% и заштедува околу 200 години време за пишување дневно. 

2004: Google локални информации

Во минатото, луѓето се потпираа на традиционалните телефонски именици и слично. Интернетот ги промени овие навики, овозможувајќи пребарувања како „пица во Скопје“.  

Во 2004 година, оваа функционалност ги инкорпорираше основните детали во деловните списоци, како што се мапи, насоки и прегледи.  

Во 2011 година, додавањето на клик-за-повик на мобилни уреди го поедностави процесот на контактирање со бизниси додека сте во движење. Во просек, локалните резултати во „пребарување“ овозможуваат преку 6,5 милијарди врски за бизнисите секој месец, опфаќајќи телефонски повици, насоки, нарачки за храна и резервации. 

2006: Google преведувач 

Google го лансираше својот преведувач, овозможувајќи преводи на текст на многу јазици. Во моментов, преведувачот поддржува над 100 јазици. 

2007: Google универзално пребарување 

Стремежот на Google за покорисни резултати од пребарувањето доведе до редизајн, беспрекорно пребарување на различни типови содржини истовремено, оптимално мешање на резултатите и нивно јасно прикажување. Овој редизајн е познат како универзално пребарување. 

2008: Google мобилна апликација

По дебито на App Store на Apple, Google ја претстави својата првична мобилна апликација на iPhone. Вградувањето на функции како автоматско комплетирање и „Моја локација“ ги рационализираше пребарувањата со помалку притискање на копчињата, што се покажа особено корисно на помалите екрани. Апликацијата Google, сега достапна на Android и iOS, нуди тон функционалности. 

2008: Google аудио пребарување

Во 2008 беше воведено гласовното пребарување кое им овозможува на корисниците да започнат пребарување користејќи го својот глас. Интересна информација е тоа што оваа функционалност е многу популарна во Индија, односно, процентот на индијци кои вршат дневни гласовни прашања е речиси двојно поголем од глобалниот просек. 

2011: Google пребарување по слика

Како одговор на предизвикот да се опишуваат барањата за пребарување со зборови, Google го воведе пребарување по слика. Оваа функција им овозможи на корисниците да поставуваат слики или URL-адреси на слики за да ја идентификуваат содржината и да откријат други примероци на сликата на интернет. Оваа иновација ја постави основата за развој на Lens. 

2012: Google граф на знаење

Во 2012 година, Google го лансираше графикот на знаење, огромна база на податоци што поврзува луѓе, места и ентитети. Панелите на знаење, првата функција управувана од графикот на знаење, нудат концизни информативни снимки за теми како познати личности и градови. 

2017: Google Lens 

Google Lens ја претвори камерата во алатка за пребарување, анализирајќи ги објектите на сликата, споредувајќи ги со други слики и рангирајќи ги тие слики врз основа на сличност и релевантност. Интегриран во апликацијата Google, Lens се справува со над 12 милијарди визуелни пребарувања месечно. 

2021: Google функционалност ,,за овој резултат” 

Функционалноста „За овој резултат“ беше воведена за да им обезбеди на корисниците увид во тоа зошто резултатот се прикажува, како и са даде дополнителен контекст за содржината и нејзиниот извор. 

2023: Google истражувачки лаборатории 

Во лабораториите за пребарување, корисниците можат да се вклучат во експерименти во рана фаза и да даваат директни повратни информации до тимовите.  

Почетниот експеримент, SGE, ја интегрира генеративната вештачка интелигенција во пребарувањето, нудејќи AI прегледи, предлози за истражување и природни прашања за следење. Воведен е во САД, тој продолжува да се развива со дополнителни способности. 

СРЕЌЕН РОДЕНДЕН GOOGLE!

Стани премиум член и доби пристап до сите содржини, специјален попуст на над 2.200 производи во ИТ маркет, верификуван профил и можност за огласување на ИТ Огласник. Плус ќе го поддржиш медиумот кој го градиме цели 16 години!

basic

членство

42 ден./мес

зачлени се

1337

членство

125 ден./мес

зачлени се
* плаќањето е на годишно ниво

Доколку веќе имаш премиум членство, најави се тука.

Добивај известувања
Извести ме за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments